tirsdag 25. juni 2013

Klart for innearbeid - manglende glava

Siden sist har det skjedd en god del. Snart er hytten utvendig mer eller mindre ferdig. Noen detaljer mangler fortsatt men i løpet av de nærmeste dagene er det helt og holdent opp til oss selv å få resten på plass.

Det innvendige arbeidet starter nå, eller skulle ha vært startet nå. I dag skulle leveransen fra Glava har vært her, men til tross for bekreftet leveringsdato klarer de ikke å få levert i dag. Det mest irriterende er at de ikke  
klarer å gi beskjed om forsinkelsen til oss heller. Vi var tre stykker som hadde kjørt ut for å ta i mot og starte
arbeidet med å få glavaen på plass. I tillegg var vi nødt til å ta fri fra jobb for å ikke få levert. Grrrrr. Det innebærer at vi må ut en ny tur i morgen for å ta i mot.

Er spent på tilbakemeldingene fra Glava på min klare klage på dette. Forskjellen på profesjonelle og amatører er hvordan de takler klager. Foreløpig ser det ikke bra ut for Glava, for dagens behandling står dessverre til stryk. De hadde ingen anelse om hvordan de skulle ordne opp. Knapt noen forsøk på å beklage det som hadde skjedd.

Oppfølging kommer...





2 kommentarer:

  1. Vi har gjort allt vi kunne for å få levert varene. Vi har satt oss inn detaljert i hendelsesforløpet. Varene er levert og vi beklager forsinkelsen.
    Lykke til videre.
    Mvh
    Jon Karlsen
    Adm.dir Glava AS

    SvarSlett
  2. Tja, hva skal man si. En beklagelse var selvsagt på sin plass. Dersom Glava har gjort alt de kunne for å levere tyder på at dere har noen utfordringer. Men det som faktisk er det reelle problemet her er ikke forsinkelsen i seg selv, men at dere ikke evner å gi oss som kunde beskjed om forsinkelsen.
    Når en leveranse skjer til en kunde via Saltdalshytta burde det være enkelt å skjønne at leveransen skulle til en hytte. Altså til et sted annet enn kundens faste bosted. For de fleste som har hytte eller fritidsbolig har denne som regel alt fra 30 minutter til mange timer kjøretid fra hjemmet, så også her. Med andre ord krever det litt mer innsats for oss å komme frem for å motta varene.
    En dags forsinkelse er i utgangspunktet ikke allverden, men her er det tre personer som har reist 2 timer (frem og tilbake), brukt 2 timer på å få avklart at leveransen ikke kommer og hvordan dette skal løses pluss ventetid på en leveranse som aldri kom.

    Jeg er fortsatt av den oppfatning at dette er håndtert dårlig. Ingen beskjed om forsinkelsen, dårlig håndtering av klagen både av første linje personalet og lengre opp i systemet. Dette er i grunnen en filleting som kunne vært unngått og som kunne vært løst langt tidligere ved 1) gitt beskjed når forsinkelsen var klar (da kunne vi ha tilpasset oss og reist ut en dag seinere) 2) personalet var trent i å håndtere klager (da hadde jeg ikke gått videre med saken) 3). at min klage hadde blitt håndtert bedre og svaret jeg hadde fått hadde vært bedre (da hadde jeg ikke skrevet dette innlegget).

    Glavaen er nå kommet og arbeidet er i gang med å få det i tak og vegger. En dag forsinket, litt irritert (det går over), men ved godt mot.

    SvarSlett